/games/ - Games

Vidya, Table Top games, Hopsotch, etc

catalog
Mode: Reply
Name
E-mail
Subject
Message

Max message length: 8192

Files

Max file size: 80.00 MB

Max files: 5

Password

(used to delete files and postings)

Misc

Remember to follow the rules


(535.88 KB 718x692 Jerm.png)
Vibeo Game Streamers Comrade 06/25/2020 (Thu) 03:38:05 No. 1931
Anyone here like any game streamers? I don't mean people like Ninja who are interactive advertisements, but more the people who play strange and obscure games and are entertaining in their own right. I like Jerma, Vinesauce Vinny, and Vinesauce Swedish Vinny.
I prefer to actually play games than listen to some youtube/twitch attention whore who has shit tier vidya skill.
My physical and mental health has been shit for the past 2 years and I've been watching a lot of videogame streams. My take is: don't watch streamers unless they're your friends (actual ones).
i put vinny vinesauce on as background noise because i like his voice
Supergreatfriend is as good as he is virtually unknown. His best known work are lps of deadly premonition and illbleed, but nowadays he mostly does streams. I take a lot of pleasure in his dry wit, nonchalance and lack of pretense.
>>1932 same, I used to watch let#s plays when my parents wouldn't buy me any games but these days I just play everything myself
I rarely watch twitch, however I do quite like The Lorerunner who does live reviews of different games and generally is quite wholesome to listen too. Though from what I gather there is a rumor that he once ate pizza
>>1940 I watch lp'ers for games that I wouldn't wanna play myself but which are otherwise amusing. Like the mentioned deadly premonition and illbleed.
(881.80 KB 640x644 xvcb2ne6t2v31.png)
I sometimes watch ludwig, I find him funny
>>1935 >My physical and mental health has been shit for the past 2 years and I've been watching a lot of videogame streams. There seems to be a correlation between depression and watching game streamers, isn't there?
Nah, I believe game streaming is the third lowest form of entertainment there is... right before conspiratorial punditry and reality tv.
Nice that there'll be a vacuum in the streaming market after the allegations are over.
>>1998 ? What allegations fren? against whom? I am curious as I truly have no idea what you're talking about.
>>1999 Twitch (along with the gaming industry itself) has it's own #metoo going on right now with a lot of popular streamers allegedly being rapists/sexpests.
(1.29 MB 1909x916 Trovo.png)
>>2009 huh, neat. guess that's why Tencent's starting to push this right now
>>2013 >Tencent I can already imagine the seething Gamers will do if they beat twitch.
>>1944 I think so yeah. Most "power viewers" I've spoken to tend to be either children, or friendless losers as is my case.
>>2013 >they copies twitch's shit gui oh nonono
>>1931 I watch Northernlion
sometimes I watch people play games I am otherwise not good at playing, it sometimes teaches me how to be better at the game and get into it myself.
(15.94 KB 300x302 Reckful.jpg)
F
>>2122 I never really watched him but RIP. F
>>2122 >multi millionaire >play video games all day >famous Woe is me. S.
>>2122 he looked better with hairs
I only watch professional CSGO and now Valorant players. Generally if I'm watching a streamer it's because I'm too tired to play after work and want to learn a little from them.
>>2013 I hope it fucks twitch to death.
>>2149 This honestly. Can't stand big streamers who bitch about how terrible their streaming job is. These are the kind of fags who'd suicide a week into a common low end job.
I only use Twitch to use Grand Theft Auto roleplay as background noise.
>>1943 But he's not funny
>>2200 >Not feeling suicidal while working a retail job full time Cringe
>>2803 That I can understand. But not feeling suicidal over "working" at home playing videogames on flexible hours.
Hashinshin got permabanned today, that was the only channel I ever subbed to back in 2017 even though I stopped following in 2018. Kinda surreal seeing a gargantuan channel like Destiny pay attention to a guy I knew as a rather obscure league player who picked offmeta stuff.
>>1931 I watch Vinny's Sunday streams.
>>1937 his forced laughter is grating
>>1938 Does anyone else know about SGF?
>>4956 vinny? forced laughter? wtf, I wouldn’t say that about vinny like... at all. I prefer joel, but I’d still criticise joel over vinny. But only because joel has a tendency to run a joke into the absolute dirt
>>5088 >run a joke into the absolute dirt Listen here bucko, it was hilarious when he just kept going for an hour shitposting after the five minute nintendo direct. At least it was hilarious for half an hour which is impressive enough before it actually started to get grating lol

Delete
Report

no cookies?